Alan Yeterliliği |
Program Yeterlilikleri |
||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
1. Alana Yönelik yeterli bilgi ve becerilere sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
2. Öğrenciler gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
3. Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
X |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
4. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilgi kaynaklarına ulaşır. |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
X |
|
5. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır. Bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
6. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
X |
X |
X |
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
7. Disiplinlerarası etkileşim ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
8. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
9. Duyusal algıyı somutlaştırma becerisi kazanır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
X |
10. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
11. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
X |
X |
X |
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
12. Alana yönelik araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|
X |
13. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
|
14. Kendi çalışmalarını sorgulama, çok boyutlu algılama becerisine ve estetik farkındalığına sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
15. Sanatsal çalışmalarında yeniliğe ve dönüşüme açıktır. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
16. Sanatsal ve kültürel etkinliklerine katılır. |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
17. Sanatsal problemleri çözerken analiz, sentez ve soyutlama yapar. |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
18. Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
19. Sanat, tasarım ve estetik konularında ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
20. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|